De taal van de ondernemer
#dtvdo   We begrijpen elkaar!

Kennis delen en ervaring delen. Welke boost kan uw bedrijf en mensen gebruiken om te groeien?

Samen werken = samen leren = samen groeien!  

De 4 uitgangspunten van De Taal van de Ondernemer:

- Optimaal gebruiken maken van de online mogelijkheden van Free Publicity en digitale Mond-op-mond reclame,
- Iedere euro die u uitgeeft en ieder uur dat u spendeert aan marketingcommunicatie en reclame dient een investering te zijn die u minimaal een keer  terug verdiend,
- Verantwoorde en effectieve keuzes maken binnen uw beperkte uw (online) marketing- & reclamebudget om uw bedrijfs- en verkoopdoelstellingen te behalen en
-  Zolang uw bedrijf zwarte (groei)cijfers schrijft dan zit uw Online Mediastrategie goed in elkaar.

Wie, wat, waar, wanneer, waarom en hoe?

Mijn naam is Leendert Hoogvliet, en ben meer dan 25 jaar maatschappelijk actief en  sinds de jaren '90 actief in het boeiende  Marketing-/ Communicatievak. Via de stockshotarchivering, beeldredactie en visuele communicatie de reclame- en saleswereld ingerold. En zodoende geheel gevormd door de praktijk 'allrounder' geworden: strategisch, tactisch en operationeel en van ontwerp, creatie tot en met opname en uitvoering. 

Altijd bezig met de samenleving en mensen. Met de 4 O's: Ondernemers, Overheid, Onderwijs en Onderzoek.  Ik ben ook niet in 1 hokje te plaatsen en heb meerdere etiketten. onder andere: Creatief, Innovatief, Verrassend en Veelzijdig. De Taal van de Ondernemer ben ik gestart in 2017 maar is in feite een voortzetting van reclamebureau annex av-produktiebedrijf One Good Reason uit 2001, uiteraard aangepast aan deze tijd, ontwikkelingen mogelijkheden, inzichten en ervaringen. 

Ik ben een strategisch-creatief denker, doener en initiator. Gespecialiseerd in (merk)Branding, Positionering, Profilering, Naamsbekendheid, Imago en Reputatie. Met mijn kennis, ervaring, enthousiasme, doorzettingsvermogen en eigenzinnigheid versterk ik bedrijven om hun onderscheidend vermogen, USP's, toegevoegde waarde en meerwaarde helder te krijgen en effectief te communiceren / vermarkten.

Mijn kracht ligt in het achterhalen, analyseren, doorgronden en helder krijgen van wat er in uw bedrijf nodig is, beter of anders kan of moet. En daarbij met concrete oplossingen, aanbevelingen adviezen, verbeteringen en tips te komen. Met De Taal van de Ondernemer adviseer en help ik tientallen kleinere en middelgrote bedrijven (profit) en organisaties (non-profit) met hun zakelijke communicatie, op strategisch, tactisch en operationeel niveau. Dus handson en no-nonsense. We werken voor het MKB, de Industrie, Bouw, Infra, Energie, ICT/Telecom, Maritieme en Logistieke sector, Financiële dienstverlening en Maakindustrie.

Mijn passie is om samen te werken met gedreven professionals om gezamenlijk de Bedrijfs-, Verkoop-, Marketing-, Communicatie- en PR-doelstellingen te behalen. Door het opstellen van een SMART en aantrekkelijk sales- en marketingplan en het vertalen daarvan naar een scherpe en heldere verkoopstrategie, marketingvisie, website en -campagnes.

Wanneer heeft u als ondernemer echt even goed stil gestaan en nagedacht over wat er in uw bedrijf nodig is? Wordt het weer eens tijd om de puntjes op de i te zetten?

Ik hou u, uw bedrijf en uw mensen graag scherp, actueel en bij de tijd. En help u graag mee te veranderen, transformeren, een inhaalslag te maken of aan te passen aan de huidige tijd, technologische eisen, wensen en mogelijkheden. De enige 'constanten' (in de wereld) zijn immers de steeds verder-gaande ontwikkelingen, innovaties en veranderingen, en uw (tijdige) aanpassingen daaraan, zowel intern en extern. Als u, uw bedrijf en uw mensen zich niet of net tijdig aanpast aan deze uitdagingen en opgaven dan wordt u op enig moment ingehaald door disruptieve bedrijven, start-ups en scale-up companies. Stil staan is achteruitgang, dat weet u als ondernemer als geen ander. U denkt en doet immers in kansen en mogelijkheden. Maar laat u ook zien en merken dat uw bedrijf voorop loopt, de business en ontwikkelingen snapt? Communiceert en marketeert u dat voldoende? Komt dat online wel goed en effectief over?

Al vroeg in mijn carrière heb ik van mijn hobby mijn beroep kunnen maken en ben zodoende al een kwart eeuw actief in de marketing-/ communicatie als gecertificeerd Adviseur Mediastrategie Nima C (sinds 2005)en Av-communicatie-professional (sinds 1990). Vaak vanuit een commercieel / sales en marketing-oogpunt maar ook vanuit een inhoudelijk, redactionele communicatieve invalshoek. In tegenstelling tot wat onze bedrijfsnaam doet vermoeden: wij verzorgen alle vormen van Zakelijke Communicatie dus voor zowel profit als non-profit organisaties. Naar personen, burgers en consumenten en bedrijven dus b2c en b2b.

Gedurende mijn werkzame leven heb ik het voorrecht en geluk gehad om bij honderden verschillende bedrijven, organisaties en instellingen achter de schermen en in de keuken te mogen kijken, in nagenoeg alle branches / sectoren en beleidsterreinen / domeinen. En allerhande producten, diensten en services,. Ook heb ik zaken gedaan met Amerika, Engeland, Duitsland, België en in Portugal. Gewoon door te doen wat ik leuk vind en door, mijn interesses te volgen en als autodidact zelf te studeren. Deze expertise, kennis, kunde en ervaring stel ik graag ten dienste van u en uw bedrijf, organisatie of instelling?   

Ik ben onafhankelijk, ervaren en vrijdenkend. Een allround professional en generalist. Onorthodox, autodidact en hands-on. Diplomatiek als het moet, direct als het kan. Ook wel: allround, multidisciplinair, enthousiast, gedreven en verrassend veelzijdig:-) Ik maak onderdeel uit van en een netwerk van ervaren professionals, zzp-ers die hun sporen hebben verdiend in media, journalistiek en creatieve vak zoals camera, montage, DTP en grafische vormgeving etc. 

Belt of mailt u me dan maken we een vrijblijvende afspraak en bespreken we uw wensen / eisen en sparren over de mogelijkheden!


 
E-mailen
Bellen
Map
Info
LinkedIn